مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 00:352020-08-06بين الملل

کانادا: تعرفه های آمریکا بر واردات آلومینیوم را تلافی می کنیم


یک منبع آگاه در دولت کانادا اعلام کرد که چنانچه ایالات متحده تعرفه هایی بر واردات آلومینیوم از کانادا وضع کند، دولت اُتاوا این اقدام را تلافی خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر وضع مجدد تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم از کانادا، یک مقام آگاه در دولت کانادا روز پنج شنبه به صراحت اعلام کرد که کانادا کاملاً مشابه آخرین باری که این تعرفه ها وضع شد، اقدام خواهد کرد .

این مقام آگاه که با توجه به حساسیت موضع خواست نامش فاش نشود، در ادامه افزود: چنانچه ایالات متحده مجدداً بر واردات آلومینیوم از کانادا تعرفه هایی وضع کند، کانادا با وضع تعرفه های تلافی جویانه بر کالاهای آمریکایی واکنش نشان خواهد داد .

گفتنی است که در ژوئن 2018، پس از آنکه ترامپ تحریمهایی علیه واردات فولاد و آلومینیوم برقرار کرد، دولت کانادا تدابیر تنبیهی بر کالاهای آمریکایی به ارزش 12.

5 میلیارد دلار آمریکا وضع کرد.

اما ترامپ در سال 2019 دستور به لغو این تحریمها داد.

با این حال، روز پنج شنبه رییس جمهور آمریکا در جمع کارکنان کارخانه تولیدی شرکت ویرلپول در شهر کلاید ایالت اوهایو اظهار داشت: کانادا مثل همیشه از ما سوء استفاده کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانادا: تعرفه های آمریکا بر واردات آلومینیوم را تلافی می کنیم

کانادا: تعرفه های آمریکا بر واردات آلومینیوم را تلافی می کنیم