مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 23:352020-08-06بين الملل

فتح قله های علم توسط دانشمندان ایرانی/ ایران صدرنشین دانش فناوری نانو در منطقه


تجزیه و تحلیل آمار و ارقام نظام رتبه بندی سایمگو حکایت از صدرنشینی ایران در علم فناوری نانو در سطح کشورهای آسیای غربی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، بر اساس رتبه بندی سایمگو، ایران در سال 2019 به مقام نخست تولیدات علمی در زمینه فناوری نانو در سطح کشورهای آسیای غربی دست یافته است.

در تصویر زیر صدرنشینی ایران در علم فناوری نانو را مشاهده می کنید: بررسی های منتشر شده در مجله SCImago Journal & Country Rank نشان می دهد ایران با تعداد 702 مقاله در زمینه فناوری نانو در رتبه نخست و عربستان سعودی با 441 مقاله در مقام دوم قرار دارد.

بر اساس آنچه که در جدول سایمگو دیده می شود، رژیم صهیونیستی، کشورهای مصر، ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، کویت، قطر، اردن، عمان، لبنان، سرزمین های اشغالی، سوریه، بحرین و یمن به ترتیب در رتبه های بعد از ایران و عربستان سعودی قرار دارند.

از میان 702 مقاله منتشر شده توسط محققان ایرانی در علم نانو 691 مقاله قابل استناد بوده است.

در حالی که عربستان سعودی به عنوان کشور حائز مقام دوم، تنها 441 مقاله ارائه کرده که از این تعداد نیز تنها 430 مقاله قابل استناد بوده است.

یمن به عنوان آخرین کشور در سطح آسیای غربی در سال 2019 تنها سه مقاله در زمینه فناوری نانو ارائه کرده که هر سه مقاله نیز قابل استناد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتح قله های علم توسط دانشمندان ایرانی/ ایران صدرنشین دانش فناوری نانو در منطقه

فتح قله های علم توسط دانشمندان ایرانی/ ایران صدرنشین دانش فناوری نانو در منطقه