مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 09:302020-08-06سياسي

«هیروشیمای معیشت» از نگاه محسن رضایی


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انفجار کم سابقه بیروت را دانست و گفت: این حادثه با رفتارهای آمریکایی اسراییلی سالهای اخیر هماهنگی و سنخیت دارد.

- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انفجار کم سابقه بیروت را دانست و گفت: این حادثه با رفتارهای آمریکایی اسراییلی سالهای اخیر هماهنگی و سنخیت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن رضایی در یادداشتی به نام هیروشیمای معیشت نوشت: انفجار کم سابقه بیروت کاملا مشکوک است و با رفتارهای آمریکایی اسراییلی سالهای اخیر هماهنگی و سنخیت دارد.

با این فرض حکایت انفجار بندر اقتصادی بیروت از دو منظر مهم جای تامل دارد: از زاویه ای جایگزینی جنگ اقتصادی به جای جنگ نظامی و طرف دیگر راهبرد تهدید معیشتی به جای استفاده از بمب اتم است.

با این انگاره؛ می توان سیاست اسراییل و آمریکا را هیروشیمای معیشت و یا گندم نامید؛ زیرا با توجه به دو نکته ذیل در حادثه بیروت و حوادث مشابه بیشترین مساله ای که به عنوان پیش نیاز افزایش فشار بر مردم مورد تهدید و آسیب واقع شده معیشت و قوت مردم بوده است: 1- سیاست ترامپ بر خلاف اسلاف خود از جمله بوش و ریگان از اولویت دهی به جنگ اقتصادی نسبت به اقدام نظامی برخوردار می باشد.

برای مثال ترامپ علیه چین و اروپا از ابزار تعرفه ها و علیه ایران و روسیه از تحریم ها بهره برده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هیروشیمای معیشت» از نگاه محسن رضایی

«هیروشیمای معیشت» از نگاه محسن رضایی