مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 05:102020-08-06اجتماعي

اوج بارش شهابی برساووشی از فردا 17 مرداد آغاز می شود


کارشناس نجوم از شروع اوج بارش شهابی «برساووشی» خبر داد و گفت: از فردا 17 مرداد، اوج این بارش شهابی آغاز می شود و تا 23 مرداد ادامه دارد.

- ، یک کارشناس نجوم اظهار کرد: این بارش شهابی ناشی عبور سیاره زمین از میان توده ذرات به جامانده از دنباله دار سوییفت تاتل (که هر 133 سال یک بار کنار خورشید عبور می کند) است که از اواخر تیر تا اواخر مرداد روی می دهد، اما بهترین بازه رصد آن 17 تا 23 مرداد ماه است و اوج بارش نیز 22 مرداد خواهد بود.

احسان مهرجو افزود: این بازه زمانی بهترین زمان برای رصد بارش شهابی برساووشی است که لازمه رصد خوب این بارش ها آسمان تاریک و بدون آلودگی نوری است؛ در واقع روستا ها و اطراف شهر ها بهترین مکان برای رویت بارش شهابی است.

این کارشناس نجوم خاطر نشان کرد: شدت هر بارش شهابی در زمان اوج آن را اصطلاحا نرخ ساعتیِ سرسویی یا ZHR می گویند؛ ZHR این بارش حدود 100 است یعنی در اوج بارش، رصدگر در یک ساعت تعداد 100 شهاب را می تواند با چشم غیر مسلح رصد کند.

مهرجو با بیان اینکه هر شهاب ردی رنگی و روشن از خود به جای می گذارد که به اندازه 0.

5 الی 2 ثانیه در آسمان قابل رویت است، افزود: هر یک از این شهاب ها از ناحیه ای از آسمان عبور می کنند که با رصد گروهی و تقسیم آسمان به چند ناحیه، بعد از اتمام بارش می توان اطلاعات جالب و جامعی از آن بارش شهابی را اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوج بارش شهابی برساووشی از فردا 17 مرداد آغاز می شود

اوج بارش شهابی برساووشی از فردا 17 مرداد آغاز می شود