مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 12:452020-08-04اقتصادي

تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه استان مرکزی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: بر اساس سند سازگاری کم آبی تا پایان برنامه هفتم توسعه باید چاه های فاقد پروانه در استان مرکزی تعیین تکلیف شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عزت الله آمره ای روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار کرد: حفاظت، بهره برداری و برداشت از منابع آب با کسب مجوز از شرکت آب منطقه ای امکان پذیر است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب بارندگی در 2 سال اخیر عنوان کرد: سر ریز مخازن سدهای استان و جاری شدن رودخانه ها از وضعیت مطلوب بارندگی حکایت دارد و سفره های آب زیرزمینی نیز بهبود نسبی پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی در خصوص آمار سال آبی استان اظهار کرد: در سال آبی 98-97 میزان بارندگی در استان 477 میلیمتر بوده و این میزان در سال آبی 99-98 نیز به 356 میلیمتر رسید که نسبت به سال آبی گذشته 25 درصد کاهش و نسبت به درازمدت 31 درصد رشد را نشان می دهد.

به گفته وی حجم آب تجدید پذیر در استان مرکزی سه میلیارد متر مکعب است و از این میزان 700 میلیون مترمکعب مربوط به جریان آب های سطحی و 2 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب، منابع آب های زیرزمینی است که 92 درصد در بخش کشاورزی، پنج درصد در بخش شرب و چهار درصد در بخش صنعت مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه استان مرکزی

تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه استان مرکزی