مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 00:152020-07-14بين الملل

پارلمان شرق لیبی خواهان مداخله مستقیم مصر در جنگ داخلی لیبی شد


پارلمان طبرق در شرق لیبی با مداخله نظامی نیروهای مسلح مصر در جنگ داخلی این کشور موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پارلمان طبرق وابسته به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در شرق لیبی روز سه شنبه با طرحی موافقت کرد که به مصر، کشور همجوار خود، اجازه می دهد در صورت لزوم جهت مقابله با پشتیبانی ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی و مورد حمایت سازمان ملل، در جنگ داخلی این کشور بطور مستقیم مداخله نظامی کند.

شایان ذکر است که پارلمان طبرق از فرمانده خلیفه حفتر که به رغم 14 ماه جنگ و درگیری در تصرف طرابلس، پایتخت لیبی، ناکام ماند، حمایت می کند.

پس از ماهها وضعیت پیچیده و بغرنج، سرانجام حمایت نظامی ترکیه به دولت وفاق ملی لیبی کمک کرد تا روند مناقشات را ظرف هفته های اخیر دگرگون کرده و ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر را که از حمایت مصر، امارات متحده عربی و روسیه برخوردار است، از شمال غرب لیبی براند.

در حال حاضر خطوط نبرد در نزدیکی شهر سرت یکپارچه شده است؛ شهری ساحلی و مرکزی که به مثابه دروازه ای برای پایانه های صادرات نفت لیبی است.

طبق قطعنامه مصوب در پارلمان طبرق نیروهای مسلح مصر چنانچه خطری قریب الوقوع را علیه هر دو کشور مصر و لیبی مشاهده کنند، اجازه می یابند برای حراست از امنیت ملی دو کشور مداخله کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان شرق لیبی خواهان مداخله مستقیم مصر در جنگ داخلی لیبی شد

پارلمان شرق لیبی خواهان مداخله مستقیم مصر در جنگ داخلی لیبی شد