مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 22:052020-07-14اقتصادي

تغییر احتمالی تحریم های نفتی پس از انتخابات آمریکا


رشد آهسته مصرف نفت رقابت میان تولیدکنندگان بزرگ را تشدید کرد و باعث به راه افتادن جنگ قیمت بر سر سهم بازار و متعاقب آن سقوط قیمت ها شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، اکنون سه تولیدکننده بزرگ نفت شامل روسیه، آمریکا و عربستان سعودی برای تثبیت قیمت‌ها در طول پاندمی کووید 19 و جبران افت شدید مصرف که در تاریخ صنعت نفت بی سابقه بوده است، مصالحه کرده اند.

اما این مصالحه شکننده بوده و به حجم تولید سه تولیدکننده بزرگ دیگر شامل ونزوئلا، ایران و لیبی بستگی دارد که فعلا برای مدتی از بازار دور مانده اند.

جنگ داخلی در لیبی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، مجموع تولید این سه تولیدکننده بزرگ را تقریبا پنج میلیون بشکه در روز در مقایسه با اوج تولیدشان در دو دهه گذشته کاهش داده است.

تثبیت قیمت با توجه به تولید فعلی روسیه، آمریکا و عربستان سعودی، به دور ماندن تولیدکنندگان مذکور از بازار در میان مدت بستگی خواهد داشت.

اگر جنگ داخلی لیبی خاتمه پیدا کند یا تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا یا ایران لغو شود، بازار باید میلیون‌ها بشکه تولید نفت اضافی را جذب کند.

پرسش اصلی این است که آیا تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا و ایران در چند سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد و آیا محاصره صادرات نفت لیبی همچنان استمرار پیدا می‌کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر احتمالی تحریم های نفتی پس از انتخابات آمریکا

تغییر احتمالی تحریم های نفتی پس از انتخابات آمریکا