مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 16:002020-07-14سياسي

تمدید ماموریت سازمان ملل در یمن تا یکسال دیگر


شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا، با تمدید ماموریت سازمان ملل متحد در یمن برای یکسال دیگر موافقت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در این قطعنامه که روز سه‌شنبه در نخستین نشست حضوری به تصویب رسید، بر تعهد قوی خود بر وحدت، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن و ایستادن در کنار مردم آن کشور تاکید کردند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از ماه مارس تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و هنوز مشخص نیست نشست‌های بعدی این شورا به چه صورتی برگزار خواهد شد.

در این قطعنامه همچنین توافقنامه دولت مستعفی یمن با انصارالله که در سوئد درباره شهر و بندر الحدیده، سلیف و راس عیسی انجام شده بود، مورد تایید قرار گرفته است و از همه طرف‌ها می‌خواهد نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

بر این اساس، شورای امنیت تصمیم گرفت تا ماموریت سازمان ملل محد در حمایت از توافق حدیده (یونمها) و اجرای توافقنامه استکهلم تا 15 ژوییه 2021 ( 25 تیرماه 1400) تمدید شود.

در این قطعنامه ماموریت سازمان ملل متحد برای اجرای توافق حدیده به این شرح تعریف شده است: هدایت و حمایت از عملکرد کمیته هماهنگی سازماندهی مجدد (RCC) که به کمک دبیرخانه با حضور پرسنل سازمان ملل متحد، برای نظارت بر آتش بس سراسر استان، خروج نیروها و عملیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید ماموریت سازمان ملل در یمن تا یکسال دیگر

تمدید ماموریت سازمان ملل در یمن تا یکسال دیگر