مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 14:102020-07-14سياسي

دیوان لاهه در پرونده محاصره هوایی قطر، به نفع این کشور رأی داد


رکن قضایی اصلی سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در پرونده اختلاف میان قطر و 4 کشور محاصره کننده آن بر سر ممنوعیت استفاده از حریم هوایی این کشورها به نفع قطر رأی داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند به اتفاق آرا، دفاعیه چهار کشور تحریم کننده قطر را رد کرد.

شورای مذکور ژوییه 2018 با درخواست تجدیدنظر چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر مبنی بر عدم صلاحیت رسیدگی ایکائو به شکایت قطر از چهار کشور مذکور، به دلیل آثار منفی و خسارت های به وجود آمده در زمینه پرواز ها، امنیت ملی و امنیت هوایی قطر، مخالفت کرده بود.

کشورهای یاد شده بعد از این تصمیم شورای ایکائو، همزمان خواستار تجدیدنظر در تصمیم مذکور آن هم در دیوان بین المللی دادگستری شدند و این دیوان امروز با این درخواست آن ها مخالفت کرد.

قطری ها رأِی امروز دیوان لاهه به نفع خودشان را پیروزی دیگری در برابر محور سعودی دانستند.

روابط چهار کشور عربی مذکور از خرداد 96 (2017) با قطر به دنبال اتهام آن ها علیه این کشور مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم تا به امروز قطع بوده و مصر، عربستان سعودی و امارات و بحرین ضمن بستن حریم هوایی خود بر روی قطر، این کشور را محاصره و تحریم کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان لاهه در پرونده محاصره هوایی قطر، به نفع این کشور رأی داد

دیوان لاهه در پرونده محاصره هوایی قطر، به نفع این کشور رأی داد