مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 08:102020-07-14بين الملل

آشکار شدن سن دنباله دارها با بررسی کربن دنباله دار اطلس


اخترفیزیکدانان دانشگاه فدرال شرقی (FEFU) روسیه در مطالعه اخیرشان با همکاری محققان کره جنوبی و آمریکایی اظهار کرده اند کربن موجود در دنباله دار اطلس (ATLAS یا C/2019 Y4) می تواند به آنها در تشخیص سن دیگر دنباله دارها کمک کند.

- آشکار شدن سن دنباله دارها با بررسی کربن دنباله دار "اطلس" اخترفیزیکدانان "دانشگاه فدرال شرقی"(FEFU) روسیه در مطالعه اخیرشان با همکاری محققان کره جنوبی و آمریکایی اظهار کرده اند کربن موجود در دنباله دار "اطلس"(ATLAS یا C/2019 Y4) می تواند به آنها در تشخیص سن دیگر دنباله دارها کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، اخترفیزیکدانان دانشگاه فدرال شرقی در مطالعه اخیرشان که در مجله Royal Astronomical Society منتشر شده اظهار کرده اند که کربن می تواند میزان زمانی که دنباله دارها در منظومه شمسی سپری کرده اند را نشان دهد و هرچه میزان کربن کمتر باشد آنها بیشتر از دیگر دنباله دارها در مجاورت خورشید قرار گرفته اند.

محققان با مطالعه دنباله دار اطلس که در ماه مه 2020 به زمین نزدیک شده بود، این موارد را ذکر کردند.

اخترفیزیکدانان بین المللی طی این مطالعه با همکاری یکدیگر به تجزیه و تحلیل ترکیب ذرات گرد و غبار موجود در کما، پوسته و دم دنباله دار اطلس پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشکار شدن سن دنباله دارها با بررسی کربن دنباله دار اطلس

آشکار شدن سن دنباله دارها با بررسی کربن دنباله دار اطلس