مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 05:202020-07-12اقتصادي

آینده بورس ایران و تب ونزوئلایی شدن


ویروس کرونا در سال جاری میلادی به رکود جهانی، تشدید آمار بیکاری و بعضاً چاپ اسکناس در برخی کشورها انجامید؛ رویدادی که می توان آثارش را در شاخص بازارهای جهانی و کشورها مشاهده کرد و آمارهای بدست آمده در همین رابطه حکایت از آن دارد که بازار های سهام در دنیا به دو بخش رشد آرام و رشد پرشتاب تقسیم شده اند.

بررسی ها نشان می دهد شاخص بورس شانگهای بعد از ریزش در آغاز سال جاری با رشد 12 درصدی و شاخص بورس نزدک با رشد 22 درصدی در 6 ماهه نخست سال 2020 همراه بوده اند.

با این همه آمارهای داخلی نشان می دهد بورس تهران در همین بازه زمانی با رشد بیش از 350 درصدی بالاتر از شاخص بورس کاراکاس (ونزوئلا) قرار گرفته است.

به صورت مشخص ارزش معاملات خرد سهام در بورس تهران که در سال های قبل به زحمت 100 میلیارد تومان را تجربه می کرد، در این روزها ارقام بالای 25 و حتی 30 هزار میلیارد تومان را تجربه می کند؛ تغییراتی که بی سابقه بوده و چند نکته مهم و قابل تأمل را به ذهن متبادر می سازد.

نخست اینکه اگرچه این روزها نقدینگی بالایی وارد بازار بورس شده است اما سئوال مهم این است که آیا بورس تهران تورم محور شده و مطابق بورس کاراکاس در جهت جلوگیری از افت ارزش دارایی است یا به تناسب درآمد شرکت های بورسی افزایش پیدا کرده است؟ این مساله نباید نادیده گرفته شود که شرکت های دلاری و ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده بورس ایران و تب ونزوئلایی شدن

آینده بورس ایران و تب ونزوئلایی شدن