مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 05:052020-07-12پزشكي

مراقب کم آبی بدن سالمندان مبتلا به کووید-19 باشید


مدیر دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: باید مراقب کم آبی بدن بیماران سالمند مبتلا به کووید-19 بود.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: باید مراقب کم آبی بدن بیماران سالمند مبتلا به کووید-19 بود.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با نکات تغذیه ای سالمندان در زمان ابتلا به پنومونی کووید-19 اظهار کرد: در این بیماری به ویژه در سالمندان که بطور طبیعی هم مستعد کم آبی هستند، باید مراقب کم آبی بدن آن ها بود.

وی ادامه داد: مصرف روزانه سه تا 3.

5 لیتر مایعات و پایین آوردن درجه حرارت بدن برای پیشگیری از کم آبی بدن توصیه می شود همچنین نوشیدن مایعات گرم نظیر چای کم رنگ به مقدار فراوان به ویژه در صورت وجود احتقان و گرفتگی بینی و حلق بسیار مفید است.

علیزاده بیان کرد: مراقبین این گروه سنی، احتمال کاهش وزن فرد بر اثر شرایط جدید که سوخت و ساز بدن بالاست و بدن مستعد عفونت های ثانویه و یبوست است را در نظر داشته باشند.

وی عنوان کرد: در رژیم غذایی بیمار سالمند، به مصرف انواع غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها که در انواع میوه و سبزی تازه وجود دارد تاکید می شود همچنین استفاده از آب میوه ها و سبزیجات سبب دریافت بیشتر مایعات، کالری و تا حدودی فیبر غذایی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب کم آبی بدن سالمندان مبتلا به کووید-19 باشید

مراقب کم آبی بدن سالمندان مبتلا به کووید-19 باشید