مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 04:202020-07-12پزشكي

«اسطوخودوس» درمانگر بی خوابی های شبانه


اسطوخودوس گیاهی از جنس Lavandula از خانواده نعناعیان (Labiatae) است که در مناطق جنوبی ایران، جنوب عربستان و شمال آفریقا رشد می کند و یکی از بهترین گیاهان دارویی در طب سنتی برای لاغری، - ایسنا/همدان اسطوخودوس گیاهی از جنس Lavandula از خانواده نعناعیان (Labiatae) است که در مناطق جنوبی ایران، جنوب عربستان و شمال آفریقا رشد می کند و یکی از بهترین گیاهان دارویی در طب سنتی برای لاغری، درمان فشار خون بالا، دیابت و بی خوابی محسوب می شود.

اسطوخودوس از گیاهان گلدار متعلق به خانواده نعناعیان است که برگ های دراز و باریک دارد و گل های آن، کوچک خوشه ای به رنگ های آبی، بنفش و قرمز تیره هستند.

اسطوخودوس برای مدت های طولانی در طب سنتی ایران به منظور درمان برخی از بیماری های عصبی نظیر صرع، بی خوابی، بی قراری و وسواس مورد استفاده قرار گرفته است.

براساس مطالعات صورت گرفته که در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان در سال 94 به چاپ رسیده است، گزارش شده این گیاه اثربخشی قدرتمندی در درمان بیماری های سیستم عصبی، ضربات مغزی و آسیب های نخاعی داشته است.

شیخ الرییس ابن سینا طبع این گیاه را در درجه اول گرم و در درجه دوم خشک دانسته است.

همچنین در این مقاله علمی آمده است؛ اسطوخودوس جزء داروهای دافع بلغم(یکی از اخلاط چهارگانه در علوم قدیم با ویژگی سرما و رطوبت) و از عوامل د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اسطوخودوس» درمانگر بی خوابی های شبانه

«اسطوخودوس» درمانگر بی خوابی های شبانه