مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 08:202020-07-10بين الملل

لاوروف: خطر تقابل هسته ای افزایش یافته است/ واشنگتن مسئول تضعیف امنیت جهان است


وزیر خارجه روسیه با هشدار درباره افزایش خطر درگیری هسته ای در جهان، گفت آمریکا مسئول تضعیف امنیت بین المللی است زیرا می خواهد سلطه جهانی خود را باز یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) هشدار داد که خطر وقوع تقابل و رویارویی هسته ای در جهان نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، لاوروف با اشاره به خروج آمریکا از معاهده منع موشک های هسته ای میان برد (INF) با روسیه، گفت امنیت جهانی کاهش پیدا کرده زیرا واشنگتن مشغول از بین بردن نظام کنترل تسلیحاتی در جهان است.

بر این اساس، وی توضیح داد که روسیه در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل در موضوع هسته ای با حضور آمریکا، چین، فرانسه و انگلیس، نگرانی شدید خود را از احتمال فزاینده وقوع درگیری هسته ای اعلام خواهد کرد.

در بیانیه رییس دستگاه دیپلماسی روسیه آمده است: قبول دارم که خطرات هسته ای اخیراً افزایش چشمگیری داشته، وضعیت امنیتی و ثبات استراتژیک بین المللی آشکارا رو به زوال بوده است.

دلایل آن نیز برای همگان روشن است؛ آمریکا می خواهد سلطه جهانی خود را بازیابد و در چیزی که آن را رقابت قدرت های بزرگ می خواند، به پیروزی برسد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: خطر تقابل هسته ای افزایش یافته است/ واشنگتن مسئول تضعیف امنیت جهان است

لاوروف: خطر تقابل هسته ای افزایش یافته است/ واشنگتن مسئول تضعیف امنیت جهان است