مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 05:552020-07-10اقتصادي

تحقق جهش تولید در ذوب آهن با راه اندازی کوره بلند شماره یک


با وجود کمبودهای بسیار در آستانه راه اندازی کوره بلند شماره یک هستیم اما مهم ترین بحث آن تأمین پایدار مواد اولیه آن است که با برنامه ریزی وزارت صمت به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، منصور یزدی زاده در ارائه گزارش هیأت مدیره مربوط به عملکرد سال 98 و برنامه های آتی این شرکت اظهار کرد: رکورد تولید با دو کوره بلند و ثبت رکورد روزانه، ماهانه و سالانه تولید کک ازجمله دستاوردهای سال قبل است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به دستیابی به رکورد کمترین مصرف کک، گفت: کک مهم ترین بخش قیمت تمام شده شرکت در بحث انرژی است و در حالی که دیگر فولادسازان از گاز استفاده می کنند، ذوب آهن به دلیل روش تولید کوره بلند ناچار به استفاده از کک است.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل کمبود کمی و کیفی در زغال سنگ در کشور و همچنین کمبود کک در کشور ناچار به واردات هستیم که مجموع آن ها 50 درصد قیمت تمام شده شرکت ذوب آهن را در برمی گیرد، افزود: در این حوزه عدد 512 کیلو به ازای هر تن چدن را در سال 98 به 510 کیلو رساندیم و امیدواریم در سال 99 این روند کاهشی ادامه یابد.

یزدی زاده با اشاره به روند آزمایشی پروژه PCI به عنوان یکی از پروژه های اقتصادی ذوب آهن، اظهار کرد: قرار بود بهره برداری رسمی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق جهش تولید در ذوب آهن با راه اندازی کوره بلند شماره یک

تحقق جهش تولید در ذوب آهن با راه اندازی کوره بلند شماره یک