مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 10:252020-07-09اقتصادي

تاثیر بازار سهام بر قیمت خودرو


به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، با توجه به شرایط تورمی بازارها، رشد بازار سهام، رشد شدید نرخ ارز و همچنین برداشت از خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعتدر رابطه با افزایش قیمت‌های بی‌رویه خودرو‌ها در بازار خالی از مشتری و دارای رکود، اظهار کرد: مدت‌هاست که خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است و دولت عملا کنترل خاصی بر این بازار به معنای واقعی ندارد.

دولت در شرایطی می‌تواند با فعال یا راکد کردن آن، بازار را کنترل کند؛ به ویژه در قیمت‌های پایه که متناسب با ارزش ریال در بازار سرمایه باشد.

وی افزود: این در حالی است که چندی است هیجان به بازار بورس تزریق می‌شود که همانگونه که واضح است، بورس بیش از هرچیز دیگر در حال رشد است.

به همین دلیل هم هست که برخی دارندگان خودرو قصد می‌کنند که خودرو را فروخته و در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند؛ چراکه سرعت افزایش سرمایه در بورس بالاتر است؛ بنابراین باتوجه به وضعیت و شرایط بازار با احتساب نرخ دلار، یک خودرو پراید در حال حاضر بایستی بیشتر از 100 میلیون تومان قیمت داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بازار سهام بر قیمت خودرو

تاثیر بازار سهام بر قیمت خودرو