مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 08:202020-07-09پزشكي

آیا بیماران کرونایی بهبودیافته در برابر این بیماری مصون خواهند بود؟


استادیار ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هنوز هم ابتلای مجدد بیماران بهبودیافته از بیماری کرونا در هاله ای از ابهام بوده و الزام است بیماران بهبودیافته پس از گذراندن دوره نقاهت، - ایسنا/زنجان استادیار ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هنوز هم ابتلای مجدد بیماران بهبودیافته از بیماری کرونا در هاله ای از ابهام بوده و الزام است بیماران بهبودیافته پس از گذراندن دوره نقاهت، همچنان فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

شمس الدین اطهاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سیستم ایمنی بدن همواره در حال مقابله با عوامل عفونی مانند ویروس ها است، اظهار کرد: ایمنی در برابر ویروس ها را می توان به دو نوع طولانیمدت و کوتاهمدت تقسیم کرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع گسترده ویروس کووید - 19 افراد زیادی به ویروس کرونا مبتلا شده و پس از مدتی بهبود پیدا کرده اند، افزود: مصونیت بیماران بهبودیافته از بیماری کرونا، در برابر ابتلای جدید به این بیماری به طور کامل مشخص نشده است.

این استادیار دانشگاه، با بیان اینکه طبق برخی از مطالعات، هنوز دوره مصونیت بیماری کووید - 19 به طور قطعی مشخص نشده است و نمی توان به طور قطع در مورد ابتلای دوباره افراد بهبودیافته، تصریح کرد: در برخی از مطالعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بیماران کرونایی بهبودیافته در برابر این بیماری مصون خواهند بود؟

آیا بیماران کرونایی بهبودیافته در برابر این بیماری مصون خواهند بود؟