مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 05:352020-07-09دانش

روش نوین تصفیه آب با فناوری نانو دراراک ارائه شد


محققین گروه مهندسی شیمی دانشگاه اراک با طراحی غشاهای جاذب با استفاده از فناوری نانو گام موثری در راستای دستیابی به منابع پایدار آب برداشته اند.

- گروه تحقیقاتی مهندسی شیمی  دانشگاه اراک با همکاری مشترک دانشگاه خوارزمی  روش نوینی در تصفیه آب و پساب به وسیله طراحی غشاهای جاذب به دست آورده اند.

این پژوهش در قالب رساله دکتری محمد خواجویان دانشجوی دکتری رشته مهندسی شیمی و با هدایت احسان صالحی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اراک و همکاری  وحید وطن پور عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه خوارزمی انجام گرفته است.

احسان صالحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک در تفسیر این روش عنوان کرد:  در این روش غشاهای جاذب پایه کیتوسان با تلقیح نانوذرات ZIF-8 از خانواده چارچوب های آلی-فلزی سنتز شد.

وی تصریح کرد: این جاذب ها کارایی بسیار بالایی در حذف آلاینده های رنگی از آب از خود نشان دادند و در ادامه این پژوهش، غشاهای لایه نازک جاذب سنتز شده روی پایه (support) غشایی از جنس PVDF لایه نشانی شد.

این محقق ادامه داد: از غشای نانو بایو کامپوزیت حاصل در شرایط فیلتراسیون برای تصفیه پساب رنگی استفاده شد، با توجه به انجام پژوهش در حالت نانوفیلتراسیون پیوسته و نتایج موفق آمیز آن، می توان گفت که این غشاها دارای قابلیت صنعتی شدن  است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش نوین تصفیه آب با فناوری نانو دراراک ارائه شد

روش نوین تصفیه آب با فناوری نانو دراراک ارائه شد