مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 23:452020-07-08بين الملل

جمهوری خواهی در بریتانیا؛ آیا الیزابت دوم آخرین ملکه است؟


«آیا سلطنت در بریتانیا باید ادامه یابد؟» این سوالی است که جمهوری خواهان در انگلستان و سایر کشورهای تحت سلطه بریتانیا مدام مطرح می کنند ولی نظام «حکومت سلطنتی» تلاش می کند چنین سؤالی در افکارعمومی نه پرسیده و نه شنیده شود! - مجله فارس پلاس؛ امین رحیمی: پادشاهی بریتانیای کبیر که انگلستان مرکز آن است در مجموع 16 کشور را دربرمی گیرد که در آنها حکومت رسما پادشاهی است.

در واقع ملکه بریتانیا بالاترین مقام رسمی و رییس کشور انگلستان و کشورهای دیگری نظیر اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی، کانادا، استرالیا و نیوزلند محسوب می شود.

ملکه یا پادشاه در این کشورها اختیارات گسترده ای دارد که عزل و نصب نخست وزیر، فرماندهی نیروهای مسلح، اعلان جنگ و صلح، انعقاد و فسخ معاهدات بین المللی، انحلال پارلمان، تایید نهایی مصوبات پارلمان، تنظیم سیاست خارجی و همچنین عزل و نصب عالی ترین مقام قضایی مهم ترین آن ها هستند.

اما همه چیز به این اختیارات گسترده ختم نمی شود.

امتیازات خاص ملکه و همچنین قید و بندهای تحمیلی نظام سلطنت بر جامعه و البته نظام طبقاتی ناشی از سلطنت که وجود مجلس لردها یا همان اشراف نمونه ای از آن است مسائل آزاردهنده دیگری هستند که شهروندان بریتانیا را به ستوه آورده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری خواهی در بریتانیا؛ آیا الیزابت دوم آخرین ملکه است؟

جمهوری خواهی در بریتانیا؛ آیا الیزابت دوم آخرین ملکه است؟