مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 18:352020-07-08دانش

تغییر رشته کنکوری فرزندان هیات علمی ممنوع شد/ بازنگری در سهمیه بومی گزینی کنکور


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: به موجب توافق و مصوبه اخیر وزاری علوم و بهداشت، فرزندان اعضای هیات علمی نمی توانند رشته تحصیلی خود را تغییر دهند.

- سعید رضا عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت بررسی سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بحثی که در این خصوص وجود دارد این است که اساسا این سهمیه محسوب نمی شود، دوستان تلقی به سهمیه می کنند.

وی ادامه داد: وزرای علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اخیرا درباره مصوباتی توافق کردند که یکی از این مصوبات مربوط به امتیاز اعضای هیات علمی در کنکور است.

وی افزود: اگر فردی در دانشگاهی در یک رشته ای قبول شود دیگر نمی تواند رشته تحصیلی خود را تغییر دهد از این رو با مصوبه جدید، فرزندان اعضای هیات علمی نیز که قبل از این، تسهیلاتی در این زمینه داشتند، دیگر نمی توانند رشته تحصیلی خود را به دلیل اینکه فرزند اعضای هیات علمی هستند، تغییر دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نکته دوم این است که فرزندان اعضای هیات علمی از ظرفیت قبول شدگان نمی توانند استفاده کنند.

این ظرفیت ظرفیتی است که اشباع شده است.

وی یادآورشد: جابه جایی فرزندان اعضای هیات علمی سهمیه تلقی نمی شود، عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این خصوص نقل و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر رشته کنکوری فرزندان هیات علمی ممنوع شد/ بازنگری در سهمیه بومی گزینی کنکور

تغییر رشته کنکوری فرزندان هیات علمی ممنوع شد/ بازنگری در سهمیه بومی گزینی کنکور