مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 10:252020-07-08بين الملل

توافق چین و روسیه بر ایفای نقش محوری در سازمان جهانی بهداشت


معاونین وزرای امور خارجه چین و روسیه ضمن تبادل نظر درخصوص مسائل سوریه و یمن، بر لزوم ایفای نقش محوری در سازمان جهانی بهداشت تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با اعلام خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، روسیه و چین بر ضرورت ایفای نقش محوری در این سازمان با توجه به همه گیری جهانی ویروس کرونا تأکید کردند.

به نوشته نشریه ، روز چهارشنبه شی جین پینگ رییس جمهور چین نیز در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، به بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل روز جهانی پرداخت.

شامگاه سه شنبه باب منندز سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا رسما این کشور را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.

 کارشناسان بهداشت و درمان عمومی آمریکا و دموکرات ها تأکید دارند که ترامپ با نادیده گرفتن این مسئله که روند افزایشی شیوع کرونا به یک معضل تبدیل شده، تنها به بدتر شدن اوضاع کمک می کند.

اکنون با خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، راه روسیه و چین برای افزایش تأثیرگذاری بر پاسخ جهانی به شیوع ویروس کرونا هموار خواهد بود.

پیش تر آنگلا مرکل صداعظم آلمان ضمن ابراز نگرانی از کم رنگ شدن نقش آمریکا در رهبری جهان، از کشور های اروپایی خواست زمانی که بحث نفوذ جهانی آمریکا مطرح می شود به یک حقیقت جدید بیاندیشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق چین و روسیه بر ایفای نقش محوری در سازمان جهانی بهداشت

توافق چین و روسیه بر ایفای نقش محوری در سازمان جهانی بهداشت