مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-08اقتصادي

70 درصد مناطق جنگلی شاهرود به لحاظ آفات رصد می شود


رییس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه مراقبت از تهدید بیماری ها برای حفظ میراث جهانی جنگل ابر امری ضروری است، گفت: 70 درصد مناطق جنگلی شاهرود به لحاظ آفات رصد می شود.

- محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، سالانه حدود 70 درصد از مناطق جنگلی در مناطق تحت مدیریت شاهرود ازنظر وجود بیماری ها و آفات رصد و پایش می شود، ابراز داشت: این میزان حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار از مناطق جنگلی شهرستان را در بردارد.

وی ضمن بیان اینکه وجود گونه های گیاهی نادر و ارزشمند در جنگل هیرکانی ابر، نیاز به پایش و حفاظت بیش ازپیش در برابر هرگونه تهدید و آفت و بیماری را به یک ضرورت بدل کرده است، ابراز داشت: برای انتقال هرچه بهتر این میراث به آیندگان قطعاً این اقدام در دستور کار قرارگرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طرح پایش آفات و بیماری های گیاهی، به شکل جدی در شاهرود که دارای سطح قابل توجهی از اراضی مرتعی و جنگلی است، اجرایی می شود، ابراز داشت: در این مناطق آفاتی نظیر، ارس واش، سوسک چوب خوار، جوانه خوار بلوط و غیره امکان بروز دارد لذا این مهم می طلبد تا باید توجه بیشتری به عرصه های جنگلی داشته باشیم.

کشاورزیان بابیان اینکه در کنار بستن راه های فرعی و خروج دام های غیرمجاز از مراتع و جنگل ها پایش اراضی جنگلی امری مهم تل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد مناطق جنگلی شاهرود به لحاظ آفات رصد می شود

70 درصد مناطق جنگلی شاهرود به لحاظ آفات رصد می شود