مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-08پزشكي

توهم توطئه ای به نام واکسن گریزی/ عدم اعتماد به واکسن از کجا ریشه می گیرد؟


در دهه های اخیر یک پزشک مشهور در حوزه طب اسلامی موضوع واکسن گریزی را یک بار دیگر مطرح و مردم را تشویق کرد تا برخلاف قوانین بهداشت و درمان کشور به کودکان خود واکسن نزنند - گروه خانواده؛ نعیمه موحد: واکسن موجب بروز بیماری اوتیسم در کودک می شود ، با واکسن زدن جیب شرکتهای سازنده واکسن را پر می کنید ، واکسن توطئه غرب است و ژن های ما را تغییر می دهد اینها بخشی از اظهارات عجیب کسانی است که این روزها در سطح جامعه خود را به عنوان واکسن گریزان شناخته می شوند.

واکسن گریزان که برخی از آنها واکسن ستیز هم هستند عمده تئوری های خود را بر این مبنا ارائه می دهند که واکسن کاری بیهوده است، نتیجه ای ندارد و فقط باعث سود بیشتر شرکتهای سازنده واکسن می شود.

البته هم در ایران تمرکز بیشتر واکسن گریزان بر روی مسائل مذهبی است و تئوری هایی مثل بیمار کردن جمعیت مسلمان و شیعه ار راه تزریق واکسن هایی که از غرب وارد می شود، گفته می شود.

 مشخص نیست واکسن گریزان چرا از بین مظاهر بسیار پزشکی مدرن دست روی واکسن گذاشته اند اما این دسته به شدت در حال تبلیغ این تفکر هستند که برای در امان ماندن فرزندانمان از آسیبهای واکسن واکسیناسیون همگانی باید متوقف بشود.

این تفکر در غرب تقریبا از دهه هفتاد میلادی با ظهور جنبش های هیپی و ضدفرهنگ که تفکر اصلی شان علم ستیزی بود شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهم توطئه ای به نام واکسن گریزی/ عدم اعتماد به واکسن از کجا ریشه می گیرد؟

توهم توطئه ای به نام واکسن گریزی/ عدم اعتماد به واکسن از کجا ریشه می گیرد؟