مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 18:452020-07-07سياسي

از انکار واقعیت تا رسیدن به یک راه کار مناسب!


یک کارشناس صنایع دستی و هنرهای سنتی بر این باور است که در این حوزه لازم است به ارائه راهکارهایی برای خروج از بحران فعلی پرداخته شود.

در این راستا، - شاید در کوتاه مدت بتوان با استفاده از تجربیات دیگر کشورهای موفق در زمینه صنایع خلاق و بومی کردن آن تجربیات، گام هایی در مسیر بهبود وضعیت موجود برداشت.

حجت اله مرادخانی ـ پژوهشگر صنایع دستی و مدرس دانشگاه ـ در گفت وگو با ایسنا، درباره جایگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در جهان، اظهار کرد: به طور کلی در دنیای امروز توسعه صنایع خلاق و فرهنگی از رهگذر مطالعات علمی و برنامه ریزی های مبتنی بر واقعیت صورت گرفته و به همین خاطر روند تجارت جهانی این حوزه ها در دو دهه اخیر با نرخ رشد مثبتی همراه بوده است.

او ادامه داد: در آخرین گزارش کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) که در سال 2018 منتشر شد، ارزش تجارت جهانی محصولات خلاق از 208 میلیارد دلار در سال 2002 میلادی به رقم 509 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است؛ یعنی با نرخ متوسط 7 درصد در این بازه زمانی رشد داشته است.

با وجود این تجربیات بین المللی موفق، اما در کشور ما که در زمینه هایی مانند صنایع دستی پیشینه ای درخشان و قابل ملاحظه دارد، اقدامات مبتنی بر واقعیات موجود چندان صورت نمی گیرد و در نتیجه برنامه ریزی های انجام شده، به اهداف کیفی و موث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از انکار واقعیت تا رسیدن به یک راه کار مناسب!

از انکار واقعیت تا رسیدن به یک راه کار مناسب!