مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 19:052020-07-04بين الملل

اعتراض شدیدالحن عراق به حملات ترکیه؛ بغداد: این حملات باید متوقف شود


سخنگوی دولت عراق گفت که دو نامه اعتراضی و شدید اللحن به ترکیه درباره حملاتش به خاک عراق تحویل شده که در آن خواستار عدم تعرض به حاکمیت، جان و اموال عراقی ها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت عراق شامگاه شنبه بیانیه ای را درباره حملات ترکیه به خاک عراق منتشر کرد.

ترکیه  از 14 ژوئن عملیات گسترده ای با نام پنجه عقاب و از 17 ژوئن عملیات پنجه ببر را در شمال عراق با هدف نابودی عناصر گروهک حزب کارگران کردستان (پ.

ک.

ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است؛ اما آنکارا بی توجه به این اعتراض ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم ، احمد ملا طلال سخنگوی نخست وزیری عراق شامگاه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ترکیه مدتی است که دست به تجاوز مکرر به خاک عراق می زنند.

ما در عین حال که این اقدامات را که به روابط محکم و دیرینه بین دو ملت، ضربه می زند، محکوم می کنیم، خواهان توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه ای ضربه می زند؛ علاوه بر اینکه تعرض به حاکمیت، جان و اموال عراقی هاست .

این مقام عراقی خبر داد: دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض آمیز رسمی و شدید اللحن تقدیم کرد که در آن تاکید شده است که عراق برای تثبیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض شدیدالحن عراق به حملات ترکیه؛ بغداد: این حملات باید متوقف شود

اعتراض شدیدالحن عراق به حملات ترکیه؛ بغداد: این حملات باید متوقف شود