مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 16:452020-07-03پزشكي

انجمن داروسازان ایران: از مصرف داروهای مکمل ید به بهانه حادثه نطنز خودداری کنید


نائب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: در حادثه نطنز هیچ ماده رادیواکتیوی منتشر نشده است و مردم به هیچ عنوان به صورت خودسرانه به دنبال تهیه داروی ضدرادیواکتیو نباشند.

دکتر فاطمی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: متاسفانه به دنبال حادثه انفجاری که در نطنز رخ داد ، در فضای مجازی مطالبی غیرواقع در خصوص منتشر شدن مواد رادیواکتیو منتشر شده که موجب مراجعه غیرضروری و غیرعلمی مردم به داروخانه های اصفهان شده است.

وی گفت: به هیچ عنوان داروی ضد اشعه ای وجود ندارد و اگر دارویی بنا به توصیه پزشکی خاصیت ضدرادیواکتیوی دارد تنها از خانواده داروی پتاسیم یدایت به میزان 130 میلی گرم است.

فاطمی با اشاره به اینکه این دارو نیز تنها در موارد خاص به منظور پیشگیری از تهاجم سرطان تیرویید به سایر بافت های بدن استفاده می شود ، گفت: این دارو نیز به علت مصرف خاص در بیماران سرطانی در اختیار همه داروخانه ها قرار ندارد.

وی افزود: ید طبیعی موجود در داروی پتاسیم یدایت مانع از اثر سرطان بر سایر بافت ها و جذب رادیواکتیو می شود.

نائب رییس انجمن داروسازان ایران با بیان این که در حادثه نطنز بر اساس آنجه مراجع رسمی اعلام کردند هیچ انفجاری در قسمت مواد هسته ای رخ نداده است ، افزود: برخی از مردم با نگرانی به داروخانه ها در استان اصفهان مراجعه می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجمن داروسازان ایران: از مصرف داروهای مکمل ید به بهانه حادثه نطنز خودداری کنید

انجمن داروسازان ایران: از مصرف داروهای مکمل ید به بهانه حادثه نطنز خودداری کنید