مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 08:002020-07-03پزشكي

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کووید19 ایمنی ایجاد نمی کند


رییس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن آنفلوآنزا به هیچ عنوان برای بیماری کووید19 ایمنی ایجاد نمی کند اما با شروع فصل سرد سال در پاییز که احتمال همزمانی آنفلوآنزا و کووید19 وجود دارد حتما باید واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف و پرخطر تزریق شود.

- رییس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن آنفلوآنزا به هیچ عنوان برای بیماری کووید19 ایمنی ایجاد نمی کند اما با شروع فصل سرد سال در پاییز که احتمال همزمانی آنفلوآنزا و کووید19 وجود دارد حتما باید واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف و پرخطر تزریق شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین عرفانی گفت: واکسن آنفلوآنزا، واکسنی خوب، بدون ضرر و موثر برای بیماری آنفلوآنزا است اما برای سرماخوردگی و بیماری کووید19 کاربرد و اثری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: علائم اصلی بیماری کووید 19، علائم تنفسی است و ممکن است در سیستم گوارشی بدن از جمله کلیوی و ادراری نیز علائمی وجود داشته باشد اما برخی علائم عمومی مانند تب، سردرد، احساس ضعف، خستگی و کوفتگی نیز ممکن است در بیماران وجود داشته باشد.

پرهیز از تماس با بیماران کووید19 رییس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: توصیه اکید ما پرهیز از تماس با بیماران کووید19 است اما اگر تماسی با این بیماران داشته باشیم، باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کووید19 ایمنی ایجاد نمی کند

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کووید19 ایمنی ایجاد نمی کند