مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 20:352020-06-06بين الملل

بیانیه پایانی یازدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک


نشست وزیران اوپک و غیر اوپک با صدور بیانیه به کار خود پایان داد و قرار شد نشست بعدی این گروه 11 آذرماه در وین برگزار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یازدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک روز شنبه، 17 خردادماه به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همکاری الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست بر حقوق ملت ها و حاکمیت دائمی آنها بر ثروت و منابع طبیعی تاکید شد.

در این نشست به تعهد کشورهای تولیدکننده حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) بر منافع مشترک کشورهای تولیدکننده، عرضه کارآمد، مقرون به صرفه و مطمئن برای مصرف کنندگان و بازگشت منصفانه سرمایه گذاری و بازار پایدار تأکید شد.

در این نشست از کشورهای اکوادور، اندونزی، ترینیداد و توباگو به عنوان ناظر استقبال شد.

در این نشست همچنین بر توافق دهمین نشست فوق العاده اوپک و غیر اوپک در 12 آوریل سال 2020 برای کاهش تولید تدریجی نفت خام تاکید شد.

در این کنفرانس به کاهش مازاد عربستان (1 میلیون بشکه در روز)، امارات متحده عربی (100 هزار بشکه در روز)، کویت (80 هزار بشکه در روز) و عمان (10 تا 15 هزار بشکه در روز) در ماه ژوئن اشاره شد، همچنین کاهش تولید داوطلبانه چند کشور، از جمله نروژ و کانادا و بیانیه های شرکت های نفتی درباره برنامه های کاهش تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه پایانی یازدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک

بیانیه پایانی یازدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک