مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 18:552020-06-06اجتماعي

20 نکته تغذیه ای برای دانش آموزان در ایام امتحانات


امتحانات نهایی دانش آموزان کلاس دوازدهم از دیروز شنبه شروع شده است؛ بسیاری از دانش آموزان روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می پردازند و تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می شود، - امتحانات نهایی دانش آموزان کلاس دوازدهم از دیروز شنبه شروع شده است؛ بسیاری از دانش آموزان روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می پردازند و تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می توان بازده فکری را افزایش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به کارگیری نکات و توصیه های زیر توان دانش آموزان را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می دهد: 1- در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.

2- بررسی های دانشمندان نشان می دهد که غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تأثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفید هستند.

3- صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتیین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ، نان سنگک یا بربری با عسل یا پنیر استفاده شود.

4- کارشناسان تغذیه به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی توانند صبحانه مفصلی بخورند، توصیه می کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 نکته تغذیه ای برای دانش آموزان در ایام امتحانات

20 نکته تغذیه ای برای دانش آموزان در ایام امتحانات