مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 11:502020-06-06دانش

دستگاه تصویربرداری و اسپکترومتری در کشور تولید شد


عضو هیئت علمی دانشگاه قم با همکاری تعدادی از همکاران دانشگاهی خود موفق شد تا فناوری دستگاه تصویر برداری و اسپکترومتری را بومی سازی کند که این دستگاه کاربری های متنوعی از جمله در تشخیص اسناد و اوراق بهادار جعلی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مریم بحرینی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت ابتدا یک مجموعه استارت اپی بود که طرح خود را برای تولید این دستگاه به ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت عرضه کرد و در یکی از فراخوان ها، این طرح توانست امتیاز علمی لازم را برای بهره مندی از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را کسب کند.

بحرینی ضمن تشریح جزییات تبدیل استارت آپ به شرکت دانش بنیان و مراحل اولیه جذب حمایت افزود: این دستگاه توانایی تصویربرداری تا هزار برابر بزرگ تر را دارد و همزمان از توانایی اسپکتروسکوپی نیز برخوردار است.

  مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: اسپکتروسکوپی جذبی و عبوری در بازه 380 تا 780 نانومتر از جمله توانایی های این دستگاه است که آن را قادر می سازد تا انواع مواد را در مقیاس میکرومتری آنالیز کند.

بحرینی یکی از کاربری های دستگاه را تشخیص اسناد جعلی خواند و افزود: انواع جوهرهای به کار رفته در اسناد و اوراق بها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه تصویربرداری و اسپکترومتری در کشور تولید شد

دستگاه تصویربرداری و اسپکترومتری در کشور تولید شد