مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 08:502020-06-06بين الملل

توضیحات وزارت اطلاعات درباره آزادی یک جاسوس آمریکایی


مصاحبه مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در خصوص جزییات پرونده مایکل وایت توضیحاتی ارایه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در مورد جزییات پرونده آمریکایی آزاد شده اظهار داشت: مایکل وایت یکی از نظامیان آمریکایی بود که دوسال قبل با پوشش توریست وارد کشور گردید.

مشارالیه قصد داشت برای تأمین فرصت جاسوسی؛ با روش های فریبنده و ارتباط با اتباع ایرانی، پوشش حضور خود در کشور را بدست آورد که توسط ضد جاسوسی وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر گردید؛ این درحالی است که هم زمان با شکایت شاکی خصوصی نیز مواجه شد.

نهایتاً پس از گذشت حدود دو سال ازمحکومیت؛ مشارالیه به دلیل تشدید بیماری و دلایل انسانی و طی فرآیند قضایی از کشور اخراج گردید.

وی درخصوص پیام های پی در پی و سخنان تشکر آمیز ترامپ از ایران بابت آزادی وایت اظهار داشت:ترامپ به شدت محتاج جلب حمایت افکار عمومی پس از استیصال و درماندگی در قضیه مدیریت بیماری کرونا و همچنین مدیریت اعتراضات علیه تبعیض و نژاد پرستی است، لذا در اقداماتی غیرحرفه ای سعی دارد اختلافات مبنایی جمهوری اسلامی ایران با رژیم آمریکا را به مسائل سطحی تنازل داده و از هر موضوع بی ربط و کوچکی به عنوان بستر مذاکره با ایران بهره برداری حداکثری نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات وزارت اطلاعات درباره آزادی یک جاسوس آمریکایی

توضیحات وزارت اطلاعات درباره آزادی یک جاسوس آمریکایی