مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 06:202020-06-01دانش

دستاورد های ارزشمند پژوهشگاه فضایی در کنترل حرارت سامانه های فضایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: بخش کنترل حرارت پژوهشکده سامانه های ماهواره، - رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: پژوهشکده سامانه های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران به دستاورد های ارزشمندی در حوزه فناوری های کنترل حرارت سامانه های فضایی دست یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: بخش کنترل حرارت پژوهشکده سامانه های ماهواره، با تکیه بر نقشه راه توسعه فناوری که رویکرد مهم آن، کاهش ریسک ناشی از تحریم ها از طریق بومی سازی فناوری های کنترل حرارت بوده، به دستاورد های مهمی در این عرصه نائل شده است.

صمیمی ادامه داد: یکی از دستاورد های مهم در این زمینه، نرم افزار طراحی و تحلیل کنترل حرارت سامانه های فضایی بوده که با ایجاد بستر های مناسب، نفر ساعت مورد نیاز برای طراحی زیرسیستم کنترل حرارت در این سامانه ها را تا یک چهارم کاهش داده است.

این دستاورد، به دلیل تأثیرپذیری تحلیل های حرارتی از کل عناصر سیستم و نیاز به روزرسانی دائمی تحلیل های حرارتی، بسیار حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد های ارزشمند پژوهشگاه فضایی در کنترل حرارت سامانه های فضایی

دستاورد های ارزشمند پژوهشگاه فضایی در کنترل حرارت سامانه های فضایی