مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 08:502020-05-30فرهنگي

پدر «رومینا» تنها مقصر این فاجعه نیست


یک هنرمند تئاتر که خرداد سال گذشته نمایشی را با موضوع خشونت علیه زنان و قتل های ناموسی به صحنه برده بود، تاکید دارد که در ماجرای تلخ قتل «رومینا»، - یک هنرمند تئاتر که خرداد سال گذشته نمایشی را با موضوع خشونت علیه زنان و قتل های ناموسی به صحنه برده بود، تاکید دارد که در ماجرای تلخ قتل رومینا ، فقط پدر این دختر نوجوان مقصر نیست بلکه عوامل بسیاری در این فاجعه، دخیل هستند.

حسن جودکی که سال گذشته در چنین روزهایی نمایش بیوه سفید، بیوه سیاه را درباره خشونت علیه زنان به صحنه برده بود، شاید پیش بینی نمی کرد دقیقا یک سال بعد درباره آسیب شناسی قتل دختری نوجوان به دست پدرش، گفتگویی داشته باشد.

او خرداد سال 98 نمایش خود را با متنی از مژگان خالقی در تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه برد و امسال در گفتگو با ایسنا، از ابعاد گوناگون فاجعه قتل رومینا سخن گفت.

جودکی در این گفتگو خاطرنشان کرد که این گونه فجایع ریشه تاریخی دارند و مهم ترین دلیل وقوع شان، نبود فرهنگ گفت و شنود میان اعضای خانواده و افراد جامعه است.

او همچنین بر اینکه نکته تاکید کرد که گرچه افراد بسیاری با ساخت اثر هنری درباره این فجایع مخالفند ولی نشان دادن این تلخی ها با هدف آسیب شناسی این معضلات و آگاه سازی جامعه، سبب می شود زندگی مان با آگاهی بیشتری ادامه یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر «رومینا» تنها مقصر این فاجعه نیست

پدر «رومینا» تنها مقصر این فاجعه نیست