مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 05:152020-04-10اقتصادي

محموله دارویی مرتبط با کرونا از بلغارستان وارد کشور شد


صادق نامدار روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دومین محموله دارویی است که با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه از طریق بازارچه مرزی ساری سو در ماکو وارد کشور می شود، تا در اختیار مدیران بخش درمان کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این محموله به ارزش یک میلیون و 481 هزار یورو پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی با یک کامیون به مقصد گمرک شهریار تهران راهی شد.

وی بیان کرد: گمرک بازرگان آمادگی دارد تا کلیه محموله های دارویی را از طریق بازارچه مرزی ساری سو که در یک کیلومتری بازرگان قرار دارد، وارد کشور کند.

وی ادامه داد: شرکت های حمل ونقل بین المللی می توانند جهت هماهنگی با گمرک کشور ترکیه و حمل بار دارویی، مشخصات کامیون خود را به گمرک بازرگان اعلام نمایند.

به گفته وی نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز چند روز قبل به میزان 26 تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شده بود.

بازارچه ساری سو یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی دوغوبایزید در استان آغری ترکیه واقع است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود و در شمال آذربایجان غربی واقع است؛ این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محموله دارویی مرتبط با کرونا از بلغارستان وارد کشور شد

محموله دارویی مرتبط با کرونا از بلغارستان وارد کشور شد