مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 05:052020-04-10اقتصادي

رونق تولید و اشتغال در خراسان جنوبی


استان مرزی و کویری خراسان جنوبی که از نظر وسعت سومین استان و از نظر جمعیت بیست و هشتمین استان کشور است، در سال های اخیر علیرغم تحریم های ظالمانه دشمنان و تنگناهای مالی توانسته موفقیت های خوبی را در حوزه تقویت زیرساخت ها و توسعه اقتصادی کسب کند.

کارشناسان و مسوولان معتقدند با وجود اینکه خراسان جنوبی استانی برخوردار از مواهب خدادادی و ظرفیت های مختلف از جمله در بخش کشاورزی، معدن، انرژی خورشیدی، میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و ترانزیت کالا است اما از نظر داشتن صنایع فرآوری و واحدهای تولیدی هنوز توسعه نیافته است.

استاندار خراسان جنوبی آذرماه پارسال گفت: استان خراسان جنوبی در رتبه بندی صنعتی شدن در رده بیست و هشتم کشور و به عبارتی جزو استان های غیرصنعتی است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با رایزنی هایی که انجام دادیم در راستای حرکت در مسیر صنعتی شدن علاوه بر انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری با شرکت های ایدرو و ایمیدرو، سند توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت استان نیز تدوین شد.

در حال حاضر 522 واحد صنعتی در خراسان جنوبی وجود دارد که 96 درصد از این واحدها عمدتا صنایع کوچک و صنایع متوسط، 12 واحد صنعتی بزرگ، 16 واحد صنعتی متوسط و 494 واحد صنعتی کوچک هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق تولید و اشتغال در خراسان جنوبی

رونق تولید و اشتغال در خراسان جنوبی