مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 14:052020-01-25پزشكي

ارزیابی مسافران ورودی به کشور از مبداء چین


تمام مسافران ورودی به فرودگاه های بین المللی کشور از مبداء چین، تحت ارزیابی قرار می گیرند و تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور مشاهده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، آقای دکتر علیرضا رییسی گفت: برای غربالگری ورودی مسافران از دستگاه های تب سنج استفاده می شود.

با توجه به علایم بیماری از جمله بیماری های تنفسی که بیشتر با تب، تنگی نفس، سرفه مشخص هستند، در بدو ورود مسافران ورودی از چین مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی افزود: در این فرودگاه مسافران گروه هدف، یعنی مسافران کشور چین که از طرف سازمان جهانی بهداشت به ما اعلام شده است وارد می شوند، بنابراین هنگام ورود این مسافران با دستگاه هایی مثل تب سنج که یک دستگاه خیلی ساده برای غربالگری اولیه است، چناچه مسافری تب، سرفه و تنگی نفس شده باشد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

آقای دکتر رییسی گفت: افراد را بر اساس شدت بیماری و علائم آن از بقیه جدا می کنند، توضیحات لازم را به آن ها می دهند و همکاران ما آن ها را به پزشکی که در فرودگاه مستقر است ارجاع می دهند.

مانند همین اقدامات به مناسبت های مختلف مثل برنامه حج، اربعین و یا اگر نوعی بیماری در هر جای دنیا شیوع پیدا کرده باشد، برای مسافران انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی مسافران ورودی به کشور از مبداء چین

ارزیابی مسافران ورودی به کشور از مبداء چین