مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 08:202020-01-21پزشكي

آیا به زودی درمان جهانی سرطان محقق می شود؟


محققان دانشگاه کاردیف یک سلول تی(T) ایمنی بدن را با توانایی هدف قرار دادن انواع سلول های سرطانی و اجتناب از وارد کردن آسیب به سلول های سالم کشف کرده اند که می تواند منجر به توسعه یک درمان جهانی برای انواع سرطان شود.

- محققان دانشگاه کاردیف یک سلول تی(T) ایمنی بدن را با توانایی هدف قرار دادن انواع سلول های سرطانی و اجتناب از وارد کردن آسیب به سلول های سالم کشف کرده اند که می تواند منجر به توسعه یک درمان جهانی برای انواع سرطان شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک مطالعه فوق العاده از یک گروه بین المللی از دانشمندان، نوع جدیدی از سلول های ایمنی را با توانایی هدف قرار دادن و از بین بردن اغلب سلول های سرطانی کشف کرده است.

این کشف قبلاً غیرممکن به نظر می رسید، اگرچه هنوز هم روی انسان آزمایش نشده است، اما امکان ایجاد تحول و یک انقلاب در ایمنی درمانی را به عنوان یک درمان جهانی برای سرطان فراهم می کند.

یکی از مهم ترین پیشرفت های اخیر در درمان سرطان، توسعه یک روش ایمنی درمانی یا ایمونوتراپی موسوم به CAR-T است.

این روش درمانی که برای هر بیمار شخصی سازی می شود، شامل برداشت سلول های T ایمنی بدن بیمار و برنامه ریزی مجدد آنها برای هدف قرار دادن پروتیین های خاص موجود در سلول های سرطانی بیمار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا به زودی درمان جهانی سرطان محقق می شود؟

آیا به زودی درمان جهانی سرطان محقق می شود؟