مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 13:402019-12-15فرهنگي

آیین تجلیل از مجدالدین کیوانی/بزرگداشت عرفان پژوه برجسته ایرانی


موسسه خانه کتاب همزمان با هفته پژوهش در بیست و دومین برنامه عصر کتاب از سال ها تلاش و کوشش علمی و پژوهشی مجدالدین کیوانی مترجم تجلیل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بیست و دومین برنامه از سلسله برنامه های عصر کتاب که به بزرگداشت مجدالدین کیوانی مترجم اختصاص دارد، (سه شنبه 26 آذرماه) با حضور مسئولان فرهنگی، اهالی قلم، ناشران، فعالان حوزه کتاب و نشر و علاقه مندان به این چهره فرهنگی در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می شود.

مجدالدین کیوانی متولد 1316 در اصفهان است.

وی خرداد 1340 لیسانس خود را از دانشگاه تربیت معلم (دانشسرای عالی سابق)، اخذ کرد و پس از گذراندن دوره تعلیم و تربیت دو زبانه در دانشگاه ویلز انگلستان در سال 1344، دکترای خود را در رشته زبان شناسی کاربردی در همان دانشگاه در سال 1347 به پایان رساند.

کتاب صهبای خرد: شرح احوال و آثار حکیم عمر خیام نیشابوری اثر مهدی امین رضوی با ترجمه او به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1386 معرفی شد.

از دیگر آثار کیوانی می توان به حلاج، هربرت میسن ، تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن ، ترجمه عزیز نسفی، نوشته لویدرریجون ، روزبهان بقلی: عرفان و شطح اولیاء در تصوف اسلامی، کارل ارنست ، کاربرد اصطلاحات و تعبیرات در ترجمه (رشته زبان انگلیسی) ، جهت ها و حرکت ها: اندیشه اسلامی در تمدن جهانی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین تجلیل از مجدالدین کیوانی/بزرگداشت عرفان پژوه برجسته ایرانی

آیین تجلیل از مجدالدین کیوانی/بزرگداشت عرفان پژوه برجسته ایرانی