مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 12:102019-12-15پزشكي

مهار بیماری آنفولانزا در کهگیلویه و بویراحمد


سرپرست دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد از مهار بیماری آنفولانزا در این استان خبر داد و گفت: 725 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان ها بستری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان پناه اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی ها و  تلاش های انجام شده مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیماری آنفولانزا در این استان کنترل شد و 725 فرد بستری شده در بیمارستان ها بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه موج دوم بیماری آنفولانزا  اواخر دی ماه آغاز می شود، عنوان کرد: از هم اکنون تدابیر لازم برای مقابله با موج دوم این بیماری اندیشیده شده و البته انتظار می رود مردم خود پیشگیری های لازم را داشته باشند.

 یزدان پناه با تشریح راه های پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزا، تصریح کرد: آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی بوده که قسمت فوقانی و تحتانی دستگاه تنفس را درگیر می کند و اهمیت بیماری در سرعت انتشار همه گیری وسعت و تعداد مبتلایان به آن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این ویروس شامل سه گونه A، B، C بوده که مهم ترین راه های انتقال بیماری ذرات تنفسی در هوا و سطوح آلوده به ترشحات فرد آلوده است و از زمان ورود ویروس به بدن و تا شروع علائم بیماری 1تا3روز طول می کشدو یک روز قبل از شروع عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار بیماری آنفولانزا در کهگیلویه و بویراحمد

مهار بیماری آنفولانزا در کهگیلویه و بویراحمد