مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 09:462019-12-15دانش

میکروربات های خودکار، مواد مصنوعی را ترمیم می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، بیشتر مواد مصنوعی، ازجمله الکترود های باتری، غشا های پلیمری و کاتالیزور ها با گذشت زمان تخریب می شوند، - محققان به دنبال راهی برای ساختن میکروربات هایی هستند که بتوانند بافت های انسانی و مواد مصنوعی را ترمیم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، بیشتر مواد مصنوعی، ازجمله الکترود های باتری، غشا های پلیمری و کاتالیزور ها با گذشت زمان تخریب می شوند، زیرا مکانیسم های ترمیم درونی ندارند.

اگر می توانستید میکروربات های خودکار را در این مواد پخش کنید پس می توانید از این میکروربات های برای ترمیم درونی مواد استفاده کنید.

مطالعات جدید یک روش برای میکروربات ها ارائه می دهد که می تواند علائم نقص مواد را حس کند، به صورت خودکار به محل نقص حرکت کند و جایی که لازم است عمل اصلاحی را انجام دهد.

باکتری های شناور با ادغام سنسور های شیمیایی و موتور های مولکولی به دنبال ناحیه ای با تمرکز غذایی بالا می گردند، شبیه به ماشین خودکاری که از اطلاعات دوربین و سنسور ها برای رسیدن به مقصد خود استفاده می کند.

محققان تلاش کرده اند تا این رفتار ها را با استفاده از ذرات کوچک برانگیخته با سوخت های شیمیایی یا سایر انرژی ها، ترسیم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میکروربات های خودکار، مواد مصنوعی را ترمیم می کنند

میکروربات های خودکار، مواد مصنوعی را ترمیم می کنند