مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 11:302019-12-05بين الملل

نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،به نقل از روزنامه خراسان،در روز های اخیر جمهوری اسلامی ایران توانسته برای اولین بار پس از توافق برجام، - در روز های اخیر جمهوری اسلامی ایران توانسته برای اولین بار پس از توافق برجام، یک قطعه سنگین و مهم چاله راکتور آب سنگین اراک را با موفقیت در راکتور نصب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،به نقل از روزنامه خراسان،در روز های اخیر جمهوری اسلامی ایران توانسته برای اولین بار پس از توافق برجام، یک قطعه سنگین و مهم چاله راکتور آب سنگین اراک را با موفقیت در راکتور نصب کند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفته است: هفته گذشته به لطف خدا و تلاش متخصصان ایرانی توانستیم درپوش اصلی راکتور آب سنگین اراک موسوم به Reactor Pit Cover را که بیش از 100 تن وزن دارد در محل خود در چاله راکتور نصب کنیم.

گفتنی است:کار ساخت ماشین سوخت گذاری راکتور نیز پایان یافته و آماده آزمایش با سوخت مجازی است ضمن این که در حال تکمیل بخشی از اتاق کنترل راکتور اراک هستیم.

این منبع آگاه می افزاید کار طراحی راکتور مدرن اراک در مرحله پایانی بوده و قرارداد های خرید تجهیزات اصلی برای شروع ساخت منعقد شده است.

به نظر می رسد ایران توانسته علاوه بر بخش ثانویه و ماشین سوخت راکتور اراک،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک

نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک