مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 09:252019-12-05پزشكي

فضای شهری مولفه ای مهم در ارتقاء سلامت عمومی/ جای خالی دوچرخه در معابر شهری سمنان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و رییس مرکز بهداشت استان از فضای شهری به عنوان یک فاکتور و مولفه مهم در ارتقاء سلامت نام برد و از شهرداران استان خواست در ایجاد فضاهای جدید شهری به این نقش توجه بیشتری کنند.

- ایسنا/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و رییس مرکز بهداشت استان از فضای شهری به عنوان یک فاکتور و مولفه مهم در ارتقاء سلامت نام برد و از شهرداران استان خواست در ایجاد فضاهای جدید شهری به این نقش توجه بیشتری کنند.

دکتر جعفر جندقی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استفاده از دوچرخه و فرهنگسازی در خصوص آن یکی از راه های بسیار موثر در افزایش و بهبود شاخص های مرتبط با سلامت و از استراژی های معمول و موثر در افزایش سطح سلامت در کشورهای توسعه یافته است.

وی از فرهنگسازی در خصوص دوچرخه سواری و ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از آن به عنوان یکی از پذیرفته شده ترین راه های کاهش آلودگی در شهرها یاد کرد و افزود: اکثر شهرهای بزرگ دنیا از زیرساخت های لازم برای ارتقاء فرهنگ دوچرخه سواری برخوردارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: استفاده از دوچرخه در شهرها جدا از کاهش آلودگی و بهبود وضعیت ترافیکی، به عنوان یک ابزار ورزشی در افزایش سطح سلامت جسمانی شهروندان بسیار موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای شهری مولفه ای مهم در ارتقاء سلامت عمومی/ جای خالی دوچرخه در معابر شهری سمنان

فضای شهری مولفه ای مهم در ارتقاء سلامت عمومی/ جای خالی دوچرخه در معابر شهری سمنان