مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 08:262019-12-05پزشكي

استفاده از عسل به جای آنتی بیوتیک


پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل اخیرا پوششی جدید همانند مش های جراحی توسعه داده اند که بر روی آن عسل قرار دارد زیرا پژوهشگران معتقدند قرار دادن عسل بر روی مش جراحی از عفونت بافت مذکور پس از جراحی جلوگیری می کند.

- پژوهشگران "دانشگاه نیوکاسل" اخیرا پوششی جدید همانند مش های جراحی توسعه داده اند که بر روی آن عسل قرار دارد زیرا پژوهشگران معتقدند قرار دادن عسل بر روی مش جراحی از عفونت بافت مذکور پس از جراحی جلوگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، از زمان های بسیار قدیم ، از عسل برای بهبود سریعتر زخم ها استفاده می شده است.

در قرن بیست و یکم پوشش هایی به نام مش های جراحی آمد که پس از جراحی بر روی بافت زخمی قرار میگیرد و می تواند به جلوگیری از عفونت های بعد از عمل کمک کند.

اعتقاد بر این است که همه اشکال عسل از کیفیت ضد باکتریایی بالایی برخوردار هستند، زیرا حاوی مواد شیمیایی هستند که هیدروژن پراکسید (H2O2) تولید می کنند.

عسل مانوکا خاص است ، با این حال ، علاوه بر این حاوی یک ترکیب ارگانیک کشنده باکتری معروف به متیل گلیوکسال ( Methylglyoxal) است.

با توجه به این ویژگی ، تیمی از دانشمندان دانشگاه نیوکاسل انگلیس تصمیم گرفتند تا یک پوشش نانو الکتروریسی حاوی عسل تولید کنند که بر روی مش های جراحی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از عسل به جای آنتی بیوتیک

استفاده از عسل به جای آنتی بیوتیک