مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 18:202019-11-12دانش

ضرورت استفاده از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی هنر در حوزه آینده پژوهی


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز با اشاره به آینده پژوهی و آموزش عالی گفت: باید به ظرفیت فارغ التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی هنر در حوزه آینده پژوهی توجه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه شاهرودی در نشست آینده پژوهی فرهنگ در آینده ایران که امروز در مرکز تحقیقات سیاست های علمی کشور برگزار شد، به موضوع آینده پژوهی هنر و نسبت آن با فرهنگ پرداخت و گفت: هنر یکی از زیرمجموعه های فرهنگ است.

وی هنر در معنای قدیم آن را صنعت، فن و مهارت تعریف کرد و گفت: هنر در معنای جدید آن به هنرهای زیبا همچون نقاشی، موسیقی، تئاتر و سینما اتلاق می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز خاطرنشان کرد: باید به آینده پژوهی هنر توجه کنیم تا بدانیم از کجا به کجا می رویم.

آینده پژوهی هنر شامل چگونگی و چیستی هنر در آینده، اقتصاد هنر، سبک ها و مکاتب هنری، مخاطبان هنر، رشته های هنری و فناوری های جدید است.

شاهرودی افزود: از جمله پیشینه آینده پژوهی در هنر می توان به فیلم سینمایی هامون اشاره کرد که در صحنه ای از این فیلم، بازیگران نحوه کباب خوردن در آینده را توصیف می کند.

وی با اشاره به هنر آینده گرا گفت: هنر آینده گرا نشانه ای از هنر متعهد و فاخر است که به ما در مطالعه و بازنمایی انواع آینده های ممکن، محتمل و مرجح کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی هنر در حوزه آینده پژوهی

ضرورت استفاده از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی هنر در حوزه آینده پژوهی