مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 12:382019-09-18بين الملل

وزیر خارجه هند، کشمیرِ پاکستان را متعلق به کشورش اعلام کرد


امروز (چهارشنبه) پاکستان لفاظی افراطی گرانه وزیر خارجه هند را مورد حمله قرار داد؛ این وزیر خارجه به تازگی بخش کشمیرِ پاکستان را متعلق به هند عنوان کرده است.

- سوبرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند امروز (چهارشنبه) پاکستان "لفاظی افراطی گرانه" وزیر خارجه هند را مورد حمله قرار داد؛ این وزیر خارجه به تازگی بخش کشمیرِ پاکستان را متعلق به هند عنوان کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دو کشور همسایه پس از اقدام هند در لغو وضعیت خودمختاری کشمیر، وارد مجادله لفظی شدید با یکدیگر شدند؛ دولت هند در ادامه اقداماتش، ممنوعیت آمد و شد در این ایالت برقرار کرد و پاکستان از این موضوع برانگیخت.

منطقه کشمیر که از سال 1947 میان دو کشور تقسیم شده، صحنه بروز دو جنگ بزرگ و درگیری های بی شمار بین هند و پاکستان بوده است.

وزارت خارجه پاکستان امروز طی بیانیه ای گفت: ما قویا اظهارات تحریک آمیز و لاابالی گرانه وزیر خارجه هند را محکوم می کنیم .

در ضمنِ این بیانیه آمده است: چنین بیانیه های غیرمسؤولانه و متخاصمانه می توانند به اوج گیری بیشتر تنش ها و به خطر افتادن صلح و امنیت در منطقه منجر شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه هند، کشمیرِ پاکستان را متعلق به کشورش اعلام کرد

وزیر خارجه هند، کشمیرِ پاکستان را متعلق به کشورش اعلام کرد