مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 12:132019-09-18بين الملل

مشاور کل وزارتخانه امنیت داخلی آمریکا برکنار شد


کاخ سفید به تازگی مشاور کل وزارت امنیت داخلی آمریکا را از کار برکنار کرد؛ طی ماه های اخیر، اختلافات این وزارتخانه و کاخ سفید بر سر قوانین مهاجرت بالا گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا با تایید برکناری جان میتنیک، مشاور کل این وزارتخانه، به نشریه نیویورک تایمز گفته است: ما از جان به خاطر خدماتش سپاسگزاریم، آرزوی خوشی برایش داریم .

طبق گفته های این سخنگو، چاد میزِل، از مشاوران ریاست جمهوری آمریکا، جانشین این مقام در وزارت امنیت داخلی خواهد شد.

میتنیک در سال 2017 توسط دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به این سمت منصوب شد و سنا او را تایید کرد؛ وی پنجمین مشاور کل وزارت امنیت داخلی به شمار می رفت.

وزارت امنیت داخلی طی تنش های چند ماهه اخیرش با کاخ سفید بر سر موضوع مهاجرت پناهجویان به این کشور، شاهد برکناری چندین دستیار و مقام ارشد خود بوده است.

در ماه آوریل، کرستن نیلسن، وزیر سابق این وزارتخانه پس از نارضایتی های ترامپ از وضعیت مرز آمریکا با مکزیک و به خطر افتادن مقامش، از سمت خود استعفا کرد.

پس از خروج این مقام، پرسنل رده بالای دیگری از جمله اندرو میهان که از دستیاران کوین مک آلینان، وزیر موقت امنیت داخلی بود نیز در پی همین کشمکش ها از مقام خود کناره جست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور کل وزارتخانه امنیت داخلی آمریکا برکنار شد

مشاور کل وزارتخانه امنیت داخلی آمریکا برکنار شد