مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 11:332019-09-18فرهنگي

88.6 درصد مردم در کشور تا کنون به تئاتر نرفته اند


کتابخانه، سینما و سالن تئاتر سه پاتوق فرهنگی هستند که مردم می توانند با مراجعه به آنها گاهی با کمترین هزینه از خدمات آن بهره ببرند و اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن مرز و بوم است و با فیلم های سینمایی و نمایش های تئاتر می توان به صورت غیرمستقیم با مردم صحبت و دقایقی با محتواهای متفاوت آنها را سرگرم کرد که از این راه می توان فیلم هایی با ژانر اجتماعی و فرهنگی ساخت و معضلات اجتماعی و مشکلات جامعه را با نگاهی متفاوت نشان داد و حتی محتواهای آموزشی را در آنها گنجاند.

اما با توجه به برنامه ریزی مسئولان و تشویق رسانه ها جمعی به بهره گیری از این سه نهاد، سرانه کتابخوانی در سال گذشته 13 دقیقه و سرانه مطالعه رسانه ها 20 دقیقه ارزیابی شد همچنین طی نظرسنجی ایسپا 30 درصد مردم ایران به سینماها و 88.

6 درصد تا کنون به تئاتر نرفته اند.

مسأله کتابخوانی در کشوری چون ایران از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که رهبر معظم انقلاب در 29 تیرماه سال 90 در رابطه با این مهم به مسئولان مربوط هشدار داده اند اما با این وجود و حتی تسهیل دسترسی به کتابخانه ها همچنان سرانه مطالعه کتاب افزایش چشمگیری نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

88.6 درصد مردم در کشور تا کنون به تئاتر نرفته اند

88.6 درصد مردم در کشور تا کنون به تئاتر نرفته اند