مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 09:382019-09-18دانش

جنگ آینده کشورها جنگ آب نیست


عضو هیئت علمی گروه برق و قدرت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: جنگ آینده، جنگ انرژی ست نه جنگ آب زیرا آب شور را می توان با انرژی، به آب شیرین تبدیل و مشکلات آن را حل کرد بنابراین باید به سمت انرژی های تجدیدپذیر رفت یعنی انرژی هایی که پایان نمی پذیرند.

- سیدمهدی میر ایمانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه انرژی الکتریکی که تولید می شود از مسیر انرژی های فسیلی می گذرد، اظهار کرد: انرژی فسیلی به عنوان نمونه در مازوت، که یک نوع فرآورده نفتی نزدیک به گازوییل است در نیروگاه حرارتی نکا در کوره ها آتش گرفته و تبدیل به انرژی گرمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه از مسیر انرژی گرمایی، آب تبخیر و توربین ها می چرخد و در نهایت انرژی الکتریکی تولید می شود، تصریح کرد: اغلب انرژی های الکتریکی که در ایران تولید شده تقریبا 95درصد از انرژی های فسیلی است.

عضو هیئت علمی گروه برق و قدرت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بابیان اینکه مشکل اصلی انرژی فسیلی پایان پذیر بودن آن است، گفت: انرژی تجدیدپذیر شامل چند نوع انرژی از جمله انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی و انرژی امواج دریا بوده و از همه مهم تر انرژی خورشیدی است که از طریق سلول های خورشیدی استحصال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ آینده کشورها جنگ آب نیست

جنگ آینده کشورها جنگ آب نیست