مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 13:132019-07-18دانش

آیین نامه ارتقا و ترفیع؛ ابزاری برای جهت دهی به فعالیت های اعضای هیئت علمی


مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی، در نشست مشترک اعضای هیئت رییسه دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز گفت: آیین نامه ارتقا و ترفیع، ابزاری در دست دانشگاه هاست تا به وسیله آن بتوانند به فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی جهت دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسعود شمس بخش، در این نشست که در سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: سیاست وزارت علوم، واگذاری اختیارات به دانشگاه های بزرگ است.

اما برای تحقق این مهم، بازتعریف دانشگاه و تعریف سطوح اختیارات هر دانشگاه بر اساس جایگاهی که دارد؛ ضروری است.

مشاور وزیر علوم افزود: از نظر قانونی، اختیارات هیئت امنای دانشگاه ها بسیار وسیع است ولی مشکل آنجاست که برخی دستگاه های نظارتی با این قوانین آشنا نیستند.

این دستگاه ها، دانشگاه را با توجه به قوانین عمومی کشور بررسی می کنند و این درحالی است که دانشگاه ها دارای قوانین خاص می باشند و باید بر اساس همان قوانین خاص تطبیق داده شوند.

شمس بخش اظهار کرد: در زمینه جذب و استخدام اعضای هیئت علمی، افراد نخبه از شرکت در فراخوان مستثنی شده اند تا شرایط برای حضور این افراد در دانشگاه ها تسهیل شود.

آیین نامه ارتقا و ترفیع، ابزاری در دست دانشگاه هاست تا به وسیله آن بتوانند به فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی جهت دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه ارتقا و ترفیع؛ ابزاری برای جهت دهی به فعالیت های اعضای هیئت علمی

آیین نامه ارتقا و ترفیع؛ ابزاری برای جهت دهی به فعالیت های اعضای هیئت علمی