مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 04:092019-07-17دانش

افراد باهوش باید وارد علوم انسانی شوند / انتخاب رشته صحیح از مدرسه آغاز می شود


محسن عبداللهی خلج ؛ در دو دههٔ گذشته، ادامهٔ تحصیل فارغ التحصیلان رشته های فنی ومهندسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم انسانی، - از علاقه به علوم انسانی و رشد فکری تا دغدغهٔ حل مشکلات جامعه محسن ایمانی نایینی، استاد دانشگاه به بازگویی دلایل مهاجرت از رشته های فنی ومهندسی و علوم پایه به علوم انسانی پرداخت و گفت: برخی از دانشجویان در کنار حوزهٔ تخصصی خود، مطالعاتی پیرامون علوم انسانی انجام می دهند که باعث علاقه مندی آن ها به این حوزه می شود.

بعضی نیز علوم انسانی را فرصتی برای رشد فکری و تضارب آرا می دانند، چون که معتقدند گسترهٔ مسائل انسانی در رشته های علوم انسانی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در انتخاب رشته های دورهٔ کارشناسی محدودیت هایی وجود دارد که در همان محدودهٔ رشتهٔ مدرسهٔ خود باید انتخاب کنند، اما در مقطع کارشناسی ارشد این امکان فراهم می شود که از رشته ای به رشتهٔ دیگر تغییر رشته دهند.

برخی دانشجویان در این تغییر رشته ها، خودشان را بیشتر می شناسند.

کارشناس حوزهٔ علوم تربیتی افزود: از یک طرف انگیزه های فردی و خانوادگی در این تغییر رشته تأثیرگذار است و از طرف دیگر برخی با انگیزه های اجتماعی وارد رشته های علوم انسانی می شوند تا مسائل و مشکلات جامعه را حل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد باهوش باید وارد علوم انسانی شوند / انتخاب رشته صحیح از مدرسه آغاز می شود

افراد باهوش باید وارد علوم انسانی شوند / انتخاب رشته صحیح از مدرسه آغاز می شود